Kaikkein pyhimmän Theotokosin esirukouksen juhlan historia

siunatun neitsyt Marian tapojen ja perinteiden kansi

Pyhimmän Neitsyt Marian suojelua pidetään kristinuskon tunnetuimpana juhlapäivänä. Tämä loma on tietysti erilainen siinä, että sillä on rikas historia. Sillä on myös omat perinteet ja rituaalit, joita monet Venäjän asukkaat noudattavat nykyäänkin..

Mikä on loman historia

Te kaikki tiedätte, että Pyhän Neitsyt Marian suojelulla on omat tavat ja perinteet, kuten kaikilla muillakin lomilla. Mutta ensin kannattaa tutustua loman historiaan. Joten loman historia alkoi 10 -luvulla. Tuolloin Konstantinopolin kaupungissa oli piiritys. Kaupungin asukkaat kokoontuivat temppeliin rukoilemaan Jumalaa armahtamaan heitä ja pelastamaan heidät kuolemasta. Illalla jumalanpalvelus pidettiin kirkossa ja yhdellä syvästi uskovalla oli visio. Tässä tiedossa pyhimys näki, että Jumalan äidin henki kulki temppelin läpi. Sitten Puhtain itse levitti verhonsa uskovien pään päälle. Tämän tapahtuman jälkeen saarto poistettiin kaupungista..

Tätä lomaa pidetään arvostetuimpana kaikissa Venäjän kaupungeissa. Kreikan kirkolla ei kuitenkaan ole tällaista lomaa kalenterissaan. Muinaisessa Venäjällä venäläiset uskoivat, että Jumalan äiti oli kaikkien ihmisten suojelija. Siksi loma – kansi on tullut erittäin kunnioitettu. Tämän tapahtuman kunniaksi Venäjälle pystytettiin monia kappeleita ja temppeleitä. Ja vielä tänäkin päivänä tämä perinne ei ole menettänyt merkitystään..

Andrei Bogolyubsky, joka näki tämän ilmiön, alkoi sitten saarnata ihmisille Jumalasta. Mutta aluksi ihmiset eivät ottaneet näitä tarinoita vakavasti. Mutta jonkin ajan kuluttua Herra antoi pyhälle erityisen lahjan ja ihmiset alkoivat kuunnella häntä. Tämän miehen ansiosta Venäjällä pystytettiin ensimmäinen temppeli, joka on nimetty tämän loman kunniaksi. Vasta sen jälkeen monet Venäjän hallitsijat alkoivat viljellä Jumalan äidille omistettuja kirkkoja..

siunattujen neitsytmerkkien kansi

Lomaperinteet

14. lokakuuta on esirukouksen päivä. Tänä päivänä ihmiset rukoilevat kaikkein puhtainta ihmistä suojellakseen itseään sairauksilta ja pahoilta ihmisiltä. Lisäksi tänä lomana voit rukoilla sielunkumppanin löytämisen ja vahvan perheen luomisen puolesta. Ja jos uskot uskomukseen, joka on ollut olemassa jo pitkään, henkilö, joka pyysi apua Jumalan äidiltä esirukouksessa, on aina hänen suojeluksessaan seuraavaan rukouksen juhlaan asti.

  Kuinka sukeltaa kaalia kotona

Tyttöjä, jotka haaveilevat onnistuneesta avioliitosta, suositellaan tulemaan kirkkoon 14. lokakuuta. Tämä on tehtävä ennen palvelun aloittamista. On tarpeen ostaa kynttilä ja laittaa se Jumalan äidin kuvakkeen eteen ja pyytää häntä rukouksissasi avioliiton ja hyvän perhe -elämän puolesta.

Pokrovin perheenjäsenten tulisi mennä kirkkoon koko perheen kanssa. On myös syytä sytyttää kynttilä ja pyytää rukouksissasi Jumalan armoa koko perheelle..

Mitä tulee tämän loman juhlaan, kävelyn tulisi olla vaatimaton ja iloinen. Voit vierailla tai kutsua heidät kotiisi. Muista tässä tapauksessa, että tämän loman pitäisi kulua ilman kovia juhlia..

Pyhän Neitsyt Marian suojelu liittyy moniin taikauskoihin. Mutta ortodoksien ei pitäisi uskoa niihin. Verhon leimaa se, että kylmä kausi alkaa tästä ajasta. Puutarhurit korjaavat satoa talveksi, ja tytöt pukeutuvat kauniisiin asuihin ja rukoilevat Jumalanäitiä sulhanen lahjaksi. Lunta sataa melko usein tällä lomalla. Yleensä se peittää maan ja sitä voidaan verrata morsiamen verhoon. Jos uskot johonkin merkkiin, niin jos Pokroville tulee paljon lunta, tämä tarkoittaa, että tänä vuonna on odotettavissa monia häitä..

kattaa lomamerkit

Kannen merkkejä

Tässä puhutaan siitä, mikä on Pyhimmän Neitsytlasten esirukouksen juhla ja mitä merkkejä täällä on. Niinpä monet tytöt yrittivät pitää hauskaa tänä päivänä. Ja tämä kaikki johtuu siitä, että tällainen tapahtumien kohdistus sallii heidän tavata sulhasensa tulevaisuudessa. Jokainen näistä tytöistä odotti esirukouksen alkua erityisen innoissaan. Loppujen lopuksi sinä päivänä voit kertoa omaisuuksia saadaksesi tietää kohtalostasi.

Ennustamista varten leipä paistettiin etukäteen. Valmis leipä viedään navetalle ja asetetaan korkeimmalle hyllylle. Tässä tapauksessa kannattaa julistaa erityinen salaliitto. Sitten voit odottaa ikkunan lähellä hetken, jolloin valittu ilmestyy. Tietenkään koko yön kukaan ei seisonut latoissa toimettomana. Siksi leipä jätettiin yksinkertaisesti yön yli, ja aamupalvelun jälkeen herkku jaettiin palasiksi ja käsiteltiin kaverille. Sen lisäksi, että tytöt kohtelivat heitä leivällä, he piilottivat pellavalangan valitun taskuun. Jos tämä rituaali suoritettiin onnistuneesti, kaverista tuli hyvä sulhanen ja perhe oli vahva..

  Manteliöljy, hyödylliset ominaisuudet ja käyttötarkoitukset

Juhlien ja pyöreiden tanssien aika kadulla päättyi Pokroviin. Asukkaat pitivät enemmän kotikokouksista. Ja tämä on fiksu päätös. Loppujen lopuksi ulkona oli kylmä. Siksi, jotta emme sairastuisi, kävelyretket tehtiin kotona.

Nuoret tytöt kokoontuivat iltaisin kotiin ja alkoivat kirjontaa soivien ja palavien kappaleiden säestyksellä. Tytöt suorittivat myös rituaalin, jossa paistettiin kulmat talossa. Tämän rituaalin ansiosta mökillä oli talvella aina lämmintä jopa ankarimmissa pakkasissa..

kansipäivän merkkejä

Pokrov -lomalla on omat piirteensä. Esimerkiksi yksi merkeistä sanoo, että jos pyydät vilpittömästi apua Jumalan äidiltä, ​​hän suojaa perheesi vastoinkäymisiltä ja huonolta säältä ympäri vuoden. Siksi kirkollisen jumalanpalveluksen aikana ja tänä päivänä he rukoilevat vertaistaan ​​ja mielessään suojelua.

Moderni yhteiskunta on tietysti jo pitkään menettänyt monia rituaaleja ja perinteitä, jotka ovat tärkeitä tällä lomalla. Mutta silti tänä päivänä monet ihmiset menevät kirkkoon pyytämään Jumalan äidiltä esirukousta ja suojelua. On syytä muistaa tässä tapauksessa, että Jumalan äiti kuulee kaikkien hänen puoleensa kääntyvien rukoukset ja pyynnöt. Siksi, jos olet uskovainen, menet ehdottomasti temppeliin sytyttämään kynttilän ja rukoilemaan Jumalan äidin kuvan edessä sinun ja läheistesi hyvinvoinnin puolesta..

Lopuksi

Tässä artikkelissa kerroimme sinulle, mitä Neitsyt rukouksen loma tarkoittaa ja mitä merkkejä sillä on. Uskomme, että tämä julkaisu on hyödyllinen sinulle ja vietät tämän loman rauhallisesti ja sielusi hyödyksi..